Bup, Tatuering & räkningar

Idag är en vanlig dag på jobbet förutom att jag ska gå lite tidigare.

Min äldsta son har ADHD som han medicinerar för, och men jämna mellanrum måste vi till BUP för att kontrollera hans vikt och blodtryck, idag är en sådan dag.

Jag märkte redan när han var liten att något var galet, han kunde aldrig sitta stilla, vaknade vid 5 alla dagar, spelade ingen roll hur länge han hade varit uppe. Han hade utbrott, ljud och ingen ro i kroppen alls. När han började skolan så började dom riktigt stora problemen, utbrotten blev allt fler och han kunde inte ta till sig nått som lärarna sa. När han var 8 startades en utredning och sen var det bestämt. Han har hög nivå på sin ADHD, är väldigt ojämn, vilket gör att på vissa saker är han på särskolenivå och på andra över medel.

Jag levde ensam med barnen i flera år och blev till slut sjukskriven, hade möten med skolan, BUP, barnläkaren, blev så stressad att jag klarade en dag inte av att kliva upp. Ovanpå detta så har han också ansiktsspalt. Han är opererad 6 gånger än så länge.


Men idag är det onsdag och då är det Jympa medel/styrka som gäller...ett roligt pass, mycket utmaning och en ledare som heter Daniel och är jätte rolig J. Samtidigt som jag har det så går den lilla på Jympa Junior, han älskar detta och ser verkligen fram emot det.


S jobbar kvällen och idag ska det betalas räkningar..varför mår man så dåligt när det ska göras?? Denna månad har vi extra många räkningar också, bilreparation och en elräkning för flera månader...USCH!!!!


För några veckor sedan var jag och fixade till en tatuering som hade blivit förstörd av penicillin i färgerna. Är jätte nöjd med resultatet..kolla här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback