Läxor


Så här känner sig min son varje dag efter skolan. Han har som sagt ADHD och på fredag har han sitt första historieprov. Tyvärr så kan han läsa och läsa och för honom är det bara en massa ord som står på sidan men han får inte nått sammanhang. Man märker hur frustrerad han blir och känner sig helt värdelös. Igår så tog jag boken och började prata med honom om vad som stod och märkte att han förstod vad jag sa, så länge jag berättade istället för att bara ställa frågor. Han får panik, prestationsångest och ger lätt upp. Idag ska vi ta resten av sidorna, hoppas att han tar till sig så han gör en ok skrivning och märker att han inte är helt ute och cyklar.

Igår skrev jag att våfflor är jobbiga...tror ni inte familjen absolut ville ha dom igår. Så där stod vi, jag bakade muffins (som blev jätte goda) och Stefan gräddade våfflor för ett helt kompani...ungarna vräkte i sig...som om dom aldrig sett mat innan.

Idag jobbar jag till 17 och efter det är det styrka / medelpass som gäller för mig, och junior jympa för Jonas.

Jag är supertrött på kvällarna, fattar inte varför...går och lägger mig innan 21 på kvällarna och somnar ca 21:30..känner mig som en bebis haha.

Ikväll är det HOCKEY!!!! Får skynda mig hem från träningen och fixa middag så man kan bänka sig framför kanal 9.

Ha en underbar dag i kylan

Kommentarer
Postat av: Marie

Usch gumman,jag är åxå supertrött,trotts vitaminer och frukt!!

Puss på dej hjärtat och hoppas VF vinner idag:)

2009-03-25 @ 17:22:48
URL: http://mariegbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback